dilluns, 18 d’octubre del 2010

NANTA!!!!!



Hola de nou!!

La setmana passada vaig anar a veure un espectacle molt interessant que gaudeix d'una gran popularitat a Corea del Sud (sobretot entre els turistes) i m'agradaria compartir-lo amb vosaltres. Tant de bo tingueu la oportunitat de veure'l, perquè val molt la pena.


S'anomena 'NANTA' i es tracta d'una "non-verbal performance" (és a dir, que no parlen -> com el Tricicle o Mister Bean) en la qual es combina la música, la dansa, les acrobacies, la mímica i la cuina. Va debutar el 1997 i des de llavors s'ha convertit en un referent mundial pel que fa a espectacles de percussió (va estrenar cartell a Broadway el 2004). És un espectacle que consisteix en una trama ben senzilla (que sempre és la mateixa, malgrat que hi hagi diverses companyies de Nanta):

"Un grup de cuiners han de preparar un banquet nupcial que començarà a les 6 en punt". Com que els queda poc temps i molts entrebancs per endavant, hauràn de fer servir tota la seva audàcia per acabar els plats a temps. Per a fer-ho, mentre cuinen menjar de debó (que uns pocs escollits entre el públic poden desgustar durant l'espectacle) fan diversos números d'acrobàcies i de percusió utilitzats tots els estris i utensilis de cuina imaginables (el número dels ganivets és boníssim). A més incorporen a les taules de cuina uns fogons per cuinar el menjar i que en ocasions serveixen per "rostir" el personal (:P).
El número final és el més famòs, en el quan utilitzen melodies de percussió tradicionals - samullori- amb els antics tambors coreans per tal d'acostar aquesta tradició milenaria al públic estranger i fer-la més amena.

Pel que fa a mi, haig de confessar que no m'esperava que m'agradaria tant. Comença "light" i en un to distès que fa que riguis a cada moment. Tenen molta gràcia i sentit de l'humor i els "gags" estàn ben trobats. Després s'escalfa l'ambient quan comencen els números amb foc i aigua i quan treuen gent del públic perquè els ajudin a cuinar (d'una manera tan distesa i divertida que et fan venir ganes de pujar tu també). Però el número final és boníssim. Simplement insuperable. La iluminació, la coreografia, el ritme, la percussió, creen un clima únic que et deixa amb la boca oberta. Literalment. Relament s'estàn uns 20 minuts tocant els tambors sense parar amb una energia brutal.
Si mai teniu la oportunitat, no ho dubteu. No us decebrà.

Us deixo unes imatges i un vídeo perquè us en feu una idea i també l'adreça web oficial perquè en feu un cop d'ull (http://nanta.i-pmc.co.kr/en/sub1.asp)!







5 comentaris:

  1. K xulo no?? és molt original mai m'havia imaginat que es podria barrejar música amb cuina però és una idea genial! A veure si algun dia si vinc a Corea ho puc veure ;-)

    ResponElimina
  2. Quina passada d'espectacle. Havia sentit alguna cosa sobre la percussió coreana, però no tenia ni idea que existís el NANTA.
    Jo m'apunto ràpidament a anar-hi, si venim a Corea.
    Una cosa: en què consisteix "rostir" el personal? Glups...

    ResponElimina
  3. Helena-chan!!! Quines ganes de veure això!!! Enveja insana.

    ResponElimina
  4. Familia!
    Jo vaig tenir molta sort i vaig entrar de gratis, com a setmana promocional per a estudiants estrangers, però crec que l'entrada normal és careta (entre 40.000 i 60.000 won)...
    Tot i així val molt la pena (sobretot quan es queden amb poca roba... :P!)

    ResponElimina
  5. Jo també vull anar!!!! I si fa falta, m'enfilo d'alt del escenari i tot!!!

    ResponElimina