dimecres, 10 de novembre del 2010

11/11 - Pepero Day!!!!




Familia!
Us convido a celebrar amb mi un dia molt especial, el Dia Pepero!

La veritat és que la primera vegada que en vaig sentir a parlar, vaig témer que algun integrista del PP no hagués vingut aquí i hagués instaurat aquest dia per mostrar l'orgull de pertànyer a tal partit polític... Però res més lluny de la realitat: resulta que els Pepero (빼빼로) són uns bastonets recoberts de xocolata (com els Mikado, vaja) que fabrica el conglomerat Lotte des de 1983, i el dia 11 de novembre (11/11) és el dia perfecte per menjar-ne i regalar-ne als amics.

El mite diu que el dia Pepero va començar el 11/11/1994, quan un grup d'adolescents de Pusan van decidir regalar-se entre elles aquests bastonets amb tota la seva bona intenció, sota el lema: "espero que aconsegueixis estar tan prima com aquest Pepero" xD. (Absolute Korean style).

La veritat és que no se sap ben bé com va sorgir tota aquesta idea i com es va estendre per tot el país, però la moda va anar creixent, i ha arribat un punt en què el Pepero Day s'ha convertit en una espècie de dia de Sant Valentí, en el qual les parelles o els amics es regalen Peperos com a mostra d'amor i apreci.

La tria del dia tampoc no és casual. La data 11/11 recorda a la forma dels bastonets Pepero, i segons diuen, l'any vinent (11/11/11) serà apoteòsic!
Així doncs, per satisfer les necessitats consumistes del jovent coreà, Lotte proveeix per aquestes dates packs sencers Pepero que inclouen els famosos bastonets, assortits de bombons com "Ferrero Rocher", ossets de peluix, cors de peluix, llaminadures amb forma de cor, etc. De fet, els de Lotte estan encantats, perquè en una sola setmana ja fan l'agost venen aquests lots Pepero, i per sort, encara hi ha els compradors fidels que en consumeixen durant tot l'any!

Ara per ara hi ha 10 varietats diferents de Pepero: xocolata (l'original), xocolata amb ametlles, xocolata blanca, xocolata a l'interior, amb gust de maduixa, gust de llimona i formatge (ecs!), formatge, cocoa, uns que són més tovets que es diuen "soft", Woman in White & Man in Black (que tenen trossets de cookie enganxats) i els Topic (copiats dels "Toppo" japonesos).
No obstant això, cada Pepero Day treuen a la venda edicions limitades amb gustos i formes innovadors.  

Jo, per la meva part, celebraré aquest dia com es mereix i intentaré provar tantes varietat de Pepero com sigui possible! 
Us desitjo un feliç dia a tots i ja sabeu, si us pica la curiositat només cal que me'n demaneu i us els envio per Nadal!

Per acabar us deixo unes quantes fotos perquè veieu la magnitud de la qüestió!












6 comentaris:

  1. doncs no et dic que no em vinguin de gust, eh...!!!! XD

    al facebook em pensava que t'havies passat al pp...

    ResponElimina
  2. Bé, la Lola i jo ens hem quedat esmapertuds i garratibats. Desitjo que tinguis un gran dia PPro sense aquella doma dels morros grans (eggs!!!)

    Igual te'n demanem per Nadal.

    ResponElimina
  3. Jo també vull tastar-los!!
    Me'n demano un assortit variat, perquè no sé quin triar...

    Que tinguis un dolç pepero day!

    Muacs

    ResponElimina
  4. MMmmmm k bo nellie!! jo no soc gaire xocolataire però crec que aquest dia m'uniria a la tradició consumista!! espero poder provar els peperos per mi mateixa si venim a Corea...

    ResponElimina
  5. Uau, com mola, jo en vull provar! xD Els de xocolats i tal tenen bona pinta eh xD.

    I veient les fotos realment entenc fins a quin punt arriba això del Pepero Day... ens hauràs de dir quins són els que t'han agradat més després del dia consumista que espero que tinguis avui! XD

    Apa, que vagi bé! :D

    PD: és la primera vegada que m'aventuro a publicar en un blog des de segles, espero sortir-men! xD

    ResponElimina
  6. Hola!!! ^^
    Us comunico que avui m'han regalat 3 capses de Pepero i he menjat els de xocolata normal, xocolata amb avellanes i menta, xocolata amb cacauets, xocolata blanca i els de formatge (que són força curiosos). Ah, i també un trosset d'un d'aquests d'edició limitada amb dibuixets i de colors.

    Ah, i 2 Ferrero Rocher! Crec que amb tanta xocolata ja en tinc prou fins al desembre!
    Feliç dia Pepero als qui encara l'estigueu celebrant! *o*

    ResponElimina